‘Delen’ als sleutel tot succes

Amsterdam Wine Festival is een reis rond de wereld in drie dagen. Twee keer per jaar vieren wij samen met de wijnboeren, onze partners en jullie dat de druivenoogst weer veilig is binnengehaald en het proces van wijn maken kan beginnen. Op 16, 17 en 18 maart 2018 is het Zuidelijk halfrond aan de beurt en waan je je vanuit de Gashouder in Amsterdam voor eventjes in Argentinië, Australië, Chili, Nieuw-Zeeland en Zuid-Afrika.

Vorige week namen we jullie mee naar Valencia waar het allemaal begon. Toen wij het concept voor Amsterdam Wine Festival ontwikkelden hielden wij maar één ding voor ogen: onze herinnering aan Valencia. Tijdens die eerste wijntrip beleefden wij de ultieme combinatie van wijn, spijs en cultuur en precies dat gevoel wilden we naar Nederland halen. De sfeer van de festiviteiten van ‘Las Fallas’, de heerlijke lokale gerechten, de tradities, het herkenbare decor en natuurlijk de wijn. Beleving werd het sleutelwoord. Het concept was rond.

En dan? Hoe ga je verder?

Wat voor ons heel erg heeft bijgedragen aan het succes van Amsterdam Wine Festival is ‘delen’ en een ongelofelijk groot vertrouwen in het concept. Het klinkt misschien logisch maar geloven in je eigen idee is echt een vereiste. Als jij niet overtuigd bent van je eigen concept, hoe kun je dan iemand anders overtuigen.

Daarnaast deel je idee met anderen. Door in een vroeg stadium met vrienden en familie over onze plannen te praten, hadden we een mooie stok achter de deur om de daad bij het woord te voegen. En ontstond er al gauw een klein leger aan brand ambassadeurs.

Wees niet bang dat iemand er met je plan van doorgaat en praat erover. Het effect zou je nog wel eens kunnen verbazen. Naast mogelijke nieuwe samenwerkingen en hulp uit onverwachte hoek, geef je door je idee te delen mensen ook de kans jouw verhaal uit te dragen. En daar kan uiteindelijk geen marketingtool tegenop.

Wil jij Amsterdam Wine Festival live meemaken? Scoor hier een ticket.