Een gloednieuwe website

We hebben een nieuwe website!

Het had wat voeten in de aarde, maar afgelopen vrijdag was het moment eindelijk daar. De lancering van onze nieuwe website. Vanaf nu kun je alle informatie over Amsterdam Wine Festival vinden op één plek. De afgelopen weken hebben we veel informatie over ons festival gedeeld via Facebook, Instagram en LinkedIn. Social media gaat echter zo snel, dat we het erg belangrijk vinden om onze fans, volgers en bezoekers ook één centrale bron van informatie aan te bieden. Maar wat zet je dan allemaal op je website en waar moet je opletten bij het bouwen en ontwerpen van een nieuw platform?

Voor ons was een van de grootste uitdagingen om alle input en ideeën van teamleden te verwerken naar een ontwerp waarin iedereen zich kon vinden. Je merkt dat met veel verschillende mensen iedereen wat anders belangrijk vindt. In the end kun je niet iedereen tevreden houden en moet je toch beslissingen maken. Waar we het allemaal in ieder geval over eens waren is dat het gevoel van de website, gebruikersvriendelijkheid en snelheid het allerbelangrijkst zijn.

We geloven dat een beeld meer zegt dan duizend woorden en daarom hebben we ervoor gekozen om in het ontwerp veel met visuals en iconen te werken. Dat neemt niet weg dat er alsnog veel tijd en werk zit in copywriting. Zijn de teksten wel SEO geschreven? Zijn ze niet te kort of te lang? Zitten er geen spelfouten in? En is het de juiste tone of voice? Er zijn zoveel zaken waar je rekening mee moet houden, dat het soms lijkt alsof je oneindig over en weer aan het schakelen bent.

En dan is het moment daar: de lancering. Behalve tickets kopen, kunnen website bezoekers nu alles lezen over ons verhaal, zich inschrijven voor masterclasses en workshops, foto’s bekijken van eerdere edities en allerlei praktische info vinden over het festival. Zelf zijn we erg blij met het eindresultaat, maar nog belangrijker wat vinden jullie?